søndag den 19. januar 2014

Glutenfri Brownies

Denne opskrift er en gave til alle! Den er god fordi at glutenallergikere kan spise den, den smager himmelsk og den er ubegribelig nem! Dejlig klæbrig.
Den kan vidst godt sættes på "ting jeg skal prøve før jeg dør" listen :)
Glutenfri Brownies-video

24 stk.
Du skal bruge:
400g chokolade (hvis du har allergi så tjek, at den er glutenfri)
1 spsk vanillesukker
1 dl sukker
2 dl brun farin
1 dl kogende kaffe eller vand
6 æg
200g smør
2 spsk kakao


Sådan gør du:

  1. Kør chokolade, vanillesukker, sukker og brun farin fint i en foodprocessor eller blender. 
  2. Tilsæt kaffe eller vand og kør massen igen til chokoladen er smeltet en smule.
  3. Tilsæt nu smør og kakao og når det er blendet ud kan du tilsidst tilsætte æggene.
  4. Hæld massen i en bagepapirsforet form (20x30cm) og bag den ved 180 grader i ca. en time.
  5. Lad kagen køle af og skær den ud i 24 kvadratiske brownies.

Rigtig god fornøjelse! 




12 kommentarer:

  1. Smukt du er en helt at tænke på andre
    Men kan bruge en håndmixer eller andet til at røre denne dej sammen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm hvis du finthakker hokoladen meget kan det måske godt lade sig gøre! :D -Tak

      Knus Nikoline

      Slet
  2. Kan man tilsætte lidt mel, hvis man gerne vil have en fastere konsistens:)?
    Kan man bruge andet end foodprossecor og blender:)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm, det kan du måske godt…jeg har ikke prøvet! Du kan finthakke din chokolade og blande den med kaffe så det smelter…derefter blander du med sukker, farin og vanillesukker…….så følger du bare opskriften fra punkt 3 :) Bare rør det i!

      -Nikoline ;)

      Slet
  3. hej jeg hedder Nanna.

    jeg har en morter ikke kan tåle gluten, men har du flere gluten fri opskrifter?.
    og hvad nu hvis man ikke 20x30 cm?.
    og kan godt lige dine vidoer de er gode.
    hilsen Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh sikke noget!
      Jeg har disse to:http://nikoline-bage-bloggen.blogspot.dk/2012/06/chokolademuffins-uden-mel.html
      http://nikoline-bage-bloggen.blogspot.dk/2012/04/kokos-marengs-blekage.html
      Du kan bruge en rund springform hvis du har det :)
      Tak skal du have :P
      -Nikoline

      Slet
  4. Hej Nikoline:-)
    Kan man udgå at bruge chokolade og i stedet bruge kakaopulver?

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre ikke, chokoladen får alting til at hænge sammen.

      -Nikoline ;)

      Slet
  5. Hej Nikoline. Mit navn er Liv. Jeg er 7 år. Jeg elsker at se dine videoer. Jeg har lige fået glutenallergi. Jeg syntes det vil være fint hvis du kunne lave en glutenfri lagkage. Såjeg kan lave en lagkage til min fødselsdag til sommer. Kærlig hilsen Liv 🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂

    SvarSlet
  6. Hej vil bare lige spørg hvor meget chokolade skal man bruge det står ikke i opskriften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal bruge 400g. Det står der også :)

      /Nikoline

      Slet